• тел: (057) 731-33-65
  • м. Харків, пров. Плетнівський, 5

КНТЕУ

Харківський інститут фінансів

Київського національного торговельно-економічного університету

Харківський інститут фінансів


Харківський фінансовий технікум (перший щабель 1972–1993)

Гостра потреба у кваліфікованих кадрах народного господарства України спонукала до відкриття у Харкові самостійного навчального закладу, підпорядкованого Міністерству Фінансів УРСР, – Харківського фінансового технікуму (наказ Міністерства фінансів УРСР від 25 травня 1972 року №91).

З 1972 року директором Харківського фінансового технікуму Міністерства фінансів України став Щербань Петро Гаврилович, до цього він працював завідувачем Дергачівського районного фінансового відділу.

Заступником директора з заочного і виробничого навчання був Мусієнко Григорій Васильович, який також викладав предмет «Статистика». За період роботи виявив себе як досвідчений працівник, вимогливий до себе і підлеглих, здійснював кваліфіковане керівництво НКП. Він перебував на цій посаді до 1985 року, поки не був звільнений у зв’язку з виходом на пенсію (наказ МФ УРСР від 18 липня 1985 року №295-л).

Величезний внесок у становлення та розвиток створеного вдруге у травні 1972 року Харківського фінансового технікуму внесла його випускниця 1947 року Одинець Марія Митрофанівна, яка була призначена на посаду заступника директора з навчальної роботи переводом з Чернівецького фінансового технікуму і працювала на цій посаді до виходу на пенсію в січні 1983 року. Працюючи в Чернівцях, Марія Митрофанівна Кіктєва (Одинець) склала збірник задач для практичних занять з державних доходів та матеріалів фінансових органів підприємств міста. На долю Марії Митрофанівни випало важке завдання – підібрати викладачів, навчити їх, та створити педагогічний колектив однодумців. І вона успішно виконала це завдання. За її безпосередньої участі була організована приймальна комісія, проведена значна профорієнтаційна робота, що забезпечило виконання плану державного замовлення за дуже короткий період. 1 вересня 1972 року навчальний заклад розпочав свою роботу.

1972/1973 навчального року на І курс було зараховано 120 осіб, у т.ч. відмінників – 25; направлених фінорганами – 67 (56%); із зарахованих – робочих, колгоспників та їхніх дітей – 99 (82,5%).

На денному відділенні працювало 19 штатних викладачів (5 – загальноосвітніх дисциплін, 3 – соціально-економічних, 11 – спеціальних дисциплін), включаючи адміністративних працівників. За сумісництвом працювала лише викладач німецької мови Соколовська Людмила Костянтинівна. Усі викладачі мали вищу освіту.

Навчальний процес здійснювався відповідно до чинних навчальних планів і програм. Кращими класними керівниками було визнано Стеценко А.П. (група №1 І курс) і Поливанову А.А. (група №2 І курс).

На порозі нового навчального року перед технікумом постали такі задачі: посилити методичну роботу та міжпредметні зв’язки, ширше використовувати наочність, технічні засоби навчання; посилити військово-патріотичне виховання; здійснити переобладнання навчального корпусу, капітальний ремонт гуртожитку, придбати меблі для гуртожитку та навчального корпусу.

З вересня 1972 року в Харківському фінансовому технікумі викладачем предмета «Бухгалтерський облік»працював Скрипай Віктор Миколайович, який цього ж року закінчив економічний факультет Харківського державного університету ім. М.Горького. Пізніше, 1976 року був призначений завідувачем навчально-виробничої практики. Упродовж багатьох років був командиром студентського сільгоспзагону. З 1986 по 1992 роки перебував на посаді заступника директора з виробничого навчання

Барміна Ольга Яківна розпочала свою педагогічну діяльність методистом Харківського УПК з 1972 року (наказ від 17.02.1972 №37-а). Упродовж 1972-1985 років перебувала на посаді методиста заочного відділення.

Біля витоків Харківського фінансово-економічного технікуму стояла Макарова Лариса Георгіївна. Закінчивши 1972 року Харківський державний університет ім. М.Горького за спеціальністю «Фінанси і кредит», вона на багато років зв’язала свою долю з нашим навчальним закладом, працюючи на різних посадах.

Однією з перших розпочала роботу на посаді викладача математики нашого навчального закладу Галета Олександра Артемівна.

З 1 вересня 1972 року педагогічний склад Харківського фінансово-економічного технікуму поповнила Собко Лілія Володимирівна, яка працювала спочатку методистом, а впродовж 1981-1990 років викладачем.

Учні 1972 року дуже пишалися технікумом: «Ми були першими. Ми починали славетні традиції технікуму, створювали єдиний дружній колектив. І через декілька років про нас будуть пам’ятати, бо все починалося з нас і для нас. Ми пишаємося тим, що були першими! Першим, кажуть, завжди важко, а ми усі ці труднощі долаємо з гідністю!»

Літо, звичайно, проходило у літніх трудових таборах, де хлопці та дівчата працювали на благо Батьківщини до сьомого поту: збирали огірки, кабачки, картоплю, перевертали горох та виконували інші сільськогосподарські роботи. Зате після обіду можна було відпочити: змагання з шахів, волейболу, художня самодіяльність, купання у річці. Ввечері – обов’язково кінофільм і танці. А в кінці трудового семестру – фізично зміцнілий організм, повне моральне задоволення від виконаної роботи та легкий смуток від розставання із групою. Таким було життя студентів-сімдесятників.

1973/1974 навчального року на І курс було подано 387 заяв, у т.ч. на базі 8 класів – 189, на базі 10 класів – 198. Серед тих, хто подав заяви, відмінників – 36 чол., направлених фінорганами – 196 чол. (51%). Успішно склали іспити 174 чол., у т.ч. на базі 8 класів – 77, на базі 10 класів – 97. Зараховано на І курс 120 чол., у т.ч. відмінників – 36, направлених фінорганами – 46 (38,3%). Серед зарахованих – дітей робочих, колгоспників 103 чол. (86%).

Завідуючою денним відділенням з 28 серпня 1973 року було призначено
Снітко Валентину Семенівну, яка 1970 року закінчила економічний факультет Харківського державного університету ім. М.Горького за спеціальністю «Фінанси і кредит». До вступу на цю посаду Снітко В.С. набула значного досвіду практичної роботи, працюючи кредитним інспектором Бершадського (Вінницька обл.), Двуречанського (Харківська обл.), Старо-Салтівського (Харківська обл.) та Дергачівського (Харківська обл.) відділень Держбанку. З 1965 обіймала посади економіста, старшого кредитного інспектора планово-економічного відділу Харківської обласної контори Держбанку. Після закінчення Харківського державного університету декілька років працювала заступником керуючого Дзержинським відділенням Держбанку м. Харкова.

Педагогічний колектив особливу увагу приділяв ідейно-теоретичному рівню навчального процесу, зв’язкам з практичною діяльністю фінорганів, підприємств і бюджетних установ. Частина занять проводилась викладачами спецдисциплін безпосередньо у фінансових органах і централізованих бухгалтеріях Харкова. На робочих місцях було проведено 59 уроків, в історичних музеях –7. цікавими і змістовними були уроки Скібінської В.Б., яка прийшла працювати в технікум з березня 1974 року. Віра Борисівна сумлінно працювала в нашому навчальному закладі до 2001 року.

Ветераном нашого навчального закладу є Наркізова Тамара Миколаївна, яка розпочала свою трудову діяльність з вересня 1974 року й донині працює на посаді старшого викладача кафедри фінансів. Тамара Миколаївна закінчила 1969 року Львівський обліково-кредитний технікум з відзнакою, потім продовжила навчання в Ленінградському фінансово-економічному інституті. Після закінчення інституту Наркізова Т.М. прийшла працювати в Харківський фінансово-економічний технікум на посаду викладача спецдисциплін.

У навчальному процесі широко використовувались технічні засоби (кіноапарати, магнітофон, програвач, фільмоскоп). Викладачі технікуму намагалися не лише подати теоретичний або практичний матеріал, але й виховати працелюбність і повагу до своєї професії.

Поповнилась новими книгами бібліотека, фонд якої становив майже 7,5 тис. примірників.

Серед виховних заходів основними були: політінформації, виховні години, тематичні вечори, робота клуба інтернаціональної дружби, читання лекцій, проведення конференцій.

1975/1976 навчального року план прийому на І курс склав 120 чол., у т.ч. за спеціальністю «Держбюджет» – 60 чол. (на базі 8класів – 30, на базі 10 класів –30), за спеціальністю «Бюджетний облік» – 60 чол. (на базі 8класів – 30, на базі 10 класів –30).

За поточний навчальний рік випущено 120 молодих спеціалістів (за спеціальністю «Державний бюджет» – 62 чол., «Бюджетний облік» – 58 чол.). Усі вони отримали направлення на роботу відповідно до плану розподілу молодих спеціалістів.

З метою розповсюдження передових методів навчання і виховання учнів було проведено 15 відкритих уроків і оглядових лекцій. На відкритих заняттях широко використовувались технічні засоби, елементи безмашинного програмування і проблемного навчання.

При кабінеті бухгалтерського і бюджетного обліку організована виставка статей про роботу бухгалтера, що публікувались у журналі «Бухгалтерський облік»; проводились бесіди на тему: «Бухгалтер – професія творча високих »; екскурсії до централізованих бухгалтерій.

Учні технікуму мали всебічні інтереси, вони не тільки добре навчались, але й досягали високих спортивних успіхів. 1976 року спортсмени технікуму вибороли 2 місце в лижній естафеті облради «Спартак» та кубку району з багатоборства ГТО, а також 3 місце в літній спартакіаді облради «Спартак», кубку облради з багатоборства ГТО. І це не дивно, адже для того, щоб добре засвоювати знання, потрібно бути енергійним, активним, цілеспрямованим, дбати про власне здоров’я.

У технікумі навчались чемпіонки облради ДСТ «Спартак» Дорохова Олена (1 місце з кросу), Хмелевська Валентина, Лебідь Олександра (1, 2 місця облради ДСТ «Спартак» з велоспорту.

Виконання плану прийому на 1976/1977 навчальний рік характеризувалося такими показниками:

 Форми  навчання
 План  прийому
 Подано  заяв
 Зараховано до  технікуму
 З числа прийнятих працюють (тільки  по  заочному відділенню)
 Денне  відділення
120
328
120
 Заочне  відділення
480
823
480
132
348

 1977 року технікум відсвяткував п’ятирічний ювілей. Адміністрація і викладачі технікуму перебували у творчих пошуках, узявши курс на оновлення навчально-виховного процесу, розширення матеріально-технічної бази, зміцнення кадрового потенціалу.

Денне відділення було повністю укомплектовано викладачами і лаборантами. Усього ж працювало 26 штатних викладачів, включаючи адміністративних працівників, на денному відділенні і 7 – на заочному. Колектив технікуму розпочав змагання за зразковий навчальний заклад, а мешканці гуртожитку – за звання «Гуртожиток зразкового порядку і побуту».

Створено 2 навчальні лабораторії: математики, машинопису і діловодства. Підвищилась якість успішності учнів, покращилась навчальна дисципліна. Щомісяця, а то й частіше, проводились суботники і недільники з прибирання корпусу, території і проспекту Гагаріна.

Колектив художньої самодіяльності дав 12 концертів як усередині технікуму, так і на підшефному заводі, виборчих дільницях, у колгоспах і радгоспах області. Виховна робота проводилась і через гуртожиток. За цю ділянку роботи відповідав не лише вихователь, а й викладачі, яких зобов’язували відвідувати гуртожиток за графіком.

1976 року колектив технікуму посів 1 місце з фізкультури і спорту серед 12 спеціальних навчальних закладів. Найкращі результати учні продемонстрували з легкої атлетики, зимового і літнього багатоборства. Упродовж року тривала робота з оздоровлення учнів і покращення громадського харчування.

З кожним роком удосконалювалась профорієнтаційна робота, заходи з прийому та адаптації учнів нового набору до навчання.

 №
 з/п
Показники
 Усього
 на базі 8 класів
 на базі 10   класів
1
 План прийому
120
60
60
2
 Подано заяв
400
216
184
 у т.ч. з похвальними листами
57
40
17
3
 Складали іспити
294
144
150
4
 Успішно склали іспити
121
50
71
5
 Зараховано
120
60
60
 у т.ч. відмінників
40
36
4
6
 Кількість заяв на одне планове місце
3,3
3,6
3,0
7
 Чисельність учнів на одне місце за конкурсом (після  складання  вступних випробувань)
1,7
2,1
1,3

План випуску спеціалістів 1977/1978 року було виконано на 100%, фактично випущено 115 чол. Усіх молодих фахівців було розподілено на роботу.

Денне відділення технікуму повністю укомплектоване викладачами і лаборантами. Усього працювало 15 штатних викладачів і 12 чоловік адміністративно-управлінського складу, яких залучали до педагогічної роботи (директор, заступник директора з навчальної роботи, завідувач денного відділення, фізрук та ін.). на заочному відділенні в Донецькому НКП – 2 викладачі і 2 адміністративних працівники (завідувач НКП і методист). Методистом заочного відділення з 1978 по 1983 роки працювала Жижера Любов Павлівна, яка 1978 року закінчила економічний факультет Харківського державного університету ім. М.Горького.

Збірна команда технікуму брала участь у Всесоюзній спартакіаді ЦК профспілки працівників Держустанов з легкої атлетики, випередивши всі фінансові та обліково-кредитні технікуми.

Учениця ІІІ курсу Дорохова Олена стала срібним призером Всесоюзної спартакіади ЦК профспілки Держустанов у бігу на 400 метрів. Вона була чемпіонкою Української Ради «Спартак» серед дівчат на середній дистанції. Учні Демченко і Дубовиченко брали участь у тренувальних зборах з легкої атлетики в м. Алушта, а Мисник Тетяна і Зайцева Світлана входили до складу збірної команди Харківської області з хокею на траві і брали участь у відбіркових іграх першості Радянського Союзу.

1981/1982 навчального року наказом Міністерства фінансів УРСР директором Харківського фінансового технікуму була призначена Анісімова Надія Миколаївна, яка обіймала цю посаду до 1990 року. Свою трудову діяльність у технікумі вона розпочала з перших днів його заснування (вересень 1972 року) на посаді викладача політекономії. Упродовж 1972-1981 років неодноразово обиралась секретарем партійної організації технікуму. З призначенням Анісімової Н.М. на посаду відчутно змінився стиль керівництва. Творчий підхід, динамізм у вирішенні питань, наполегливість, переконливість, аргументованість у досягненні мети, високий рівень професіоналізму, вимогливість до себе й інших, дисциплінованість – усе це забезпечувало високу результативність праці колективу.

Суспільні дисципліни в технікумі читали шість викладачів: Анісімова Н.М., Марченко В.Т., Єфименко Л.Б., Собко Л.В., Романенко Н.Ф., Викладачам Анісімовій Н.М., Собко Л.В. було присвоєно кваліфікацію економіста, Романенко Н.Ф. і Єфименко Л.Б. – історика. Основи радянського права викладав Марченко В.Т.

Значна увага приділялась комплексному вихованню учнів, якісним показникам навчально-виховного процесу, посиленню внутрішнього контролю, індивідуальній роботі з учнями. Покращилась практична підготовка учнів, розширились зв’язки з випускниками технікуму.

1981 року вихователем гуртожитку було призначено Савілову Галину Василівну, яка 1974 року закінчила Ленінградський фінансово-економічний інститут. Галина Василівна багато уваги приділяла індивідуальній роботі з учнями, творчо підходила до проведення виховних заходів, спрямованих на моральне та естетичне виховання молоді.

Методистом денного відділення з вересня 1981 року було призначено Ташпікову Тамару Микитівну яка обіймала цю посаду до серпня 1983 року, а потім перейшла на викладацьку діяльність. На цій посаді її заступила Кузьміна Світлана Михайлівна. Маючи за плечима вищу освіту (закінчила Ленінградський фінансово-економічний інститут), вона відповідально поставилась до виконання своїх обов’язків, проте з вересня 1986 року перейшла на посаду викладача суспільствознавчих («Політекономія») і спецдисциплін («Бюджетний облік»). Працювала в нашому навчальному закладі до 1 лютого 1992 року.

У навчальному процесі широко використовувались технічні засоби навчання, лекційно-семінарський метод навчання, програмоване і проблемне навчання. Покращилась методична робота. Викладачі технікуму обмінювалися досвідом педагогічної роботи між собою та викладачами інших спеціальних закладів освіти. Організовано проводились установчі та екзаменаційні сесії, більше уваги приділялося індивідуальним консультаціям, рецензуванню контрольних робіт і проведенню виховних заходів на заочному відділенні. У поточному навчальному році план випуску спеціалістів був виконаний на 100% по денному відділенню і на 110% – по заочному. 5 випускників продовжили навчання у вищих навчальних закладах, 3 – в Ленінградському фінансово-економічному інституті, інші – на заочних відділеннях ВНЗ.

1984 року, зважаючи на високий рівень підготовки фахівців у Харківському фінансовому технікумі, Міністерство фінансів УРСР збільшило план прийому до 510 чол. (на базі повної середньої освіти – денне відділення – 120, заочне відділення – 390). Було заплановано прийняти учнів на базі 10 класів за трьома спеціальностями: «Державний бюджет» (спеціалізація «Державні доходи»), «Державне страхування», «Бюджетний облік».

Викладачі технікуму постійно підвищували свій фаховий і діловий рівень. Найбільшим методичним центром був Ленінградський фінансово-економічний інститут. 1983/1984 навчального року тут підвищили кваліфікацію викладачі Кочетова (Приходько) Н.І., Савілова Г.В., Григоровська Л.Ю., Пасичніченко В.Г. Стажування пройшли 5 викладачів: Лопатенко Л.М., Жижера Л.П. – при Харківському облуправлінні Держстраху, Пирогов О.П. – у Київському райфінвідділі м. Харкова, Баєва Н.Л., Журкіна Н.В. – у Куйбишевському райфінвідділі м. Донецька.

Викладачі Макарова Л.Г. і Мороз Л.І. взяли участь у роботі наради-семінару при Міністерстві фінансів СРСР з економіки і фінансів підприємств.

Шляхом проведення лекцій, бесід, диспутів, теоретичних конференцій, екскурсій містом, на передові підприємства, індивідуальної роботи педагогічний колектив технікуму намагався виховувати учнів у дусі глибокої поваги до правового законодавства, цінностей соціалізму, непримиренності до порушників дисципліни.

Актуальними на той час були питання інтернаціональної дружби. У жовтні 1984 року на базі технікуму пройшла теоретична конференція «Конституція СРСР – конституція розвиненого соціалізму» із запрошенням студентів-іноземців.

Незабутнє враження справило засідання секції інтернаціональної дружби на тему: «Діти різних народів, ми мрією про мир живемо». В організації і проведенні вечора взяли участь студенти-іноземці економічного факультету Харківського державного університету ім. М.Горького з Афганістану, Чилі, Палестини, Лівану, Португалії, В’єтнаму, Нікарагуа, Мадагаскару, викладачі цього ж університету, група дітей дитячого садка, ветерани Великої Вітчизняної війни, випускники технікуму попередніх років. Усі, хто виступав, підкреслювали своє прагнення до миру і дружби між людьми всіх національностей. На цьому ж вечорі учасники відписалися під відозвою про мир, адресованою канцлеру ФРН, яку направили до Бонна.

Упродовж року педагогічний колектив технікуму, партійна, комсомольська і профспілкова організації спрямували роботу на підвищення ефективності навчально-виховної роботи, на покращення якості підготовки фахівців для фінансової галузі та централізованих бухгалтерій системи охорони здоров’я і освіти. У процесі комплексного виховання учнів застосовувались різноманітні форми і методи, враховувались інтереси і запити молоді, індивідуальний підхід.

З кожним роком удосконалювався навчальний процес, підвищувалась якість підготовки фахівців для фінансової галузі. Викладачі технікуму активно використовували передові форми і методи навчання: лекційно-семінарські заняття, елементи ділових ігор, проблемного навчання, уроки-конкурси, уроки-екскурсії, уроки на підприємствах, у фінансових і страхових органах, машинне і без машинне програмування. У навчальному процесі широко використовувалися технічні засоби навчання, зокрема кіно-діафільми, кадроскопи, графопроектори «Лектор–2000», магнітофони, програвачі.

Усі навчальні кабінети зі спецдисциплін були забезпечені лічильно-обчислювальною технікою. 2 кабінети обладнані системами програмованого контролю «Вогник» і «Кісі».

У січні 1985 року колектив технікуму організував і провів педагогічну конференцію «Ефективні форми та методи навчання та їх значення для втілення в життя основних напрямів загальноосвітньої і професійної школи». З доповідями виступили викладачі Кузьміна С.М., Скібінська В.Б., Собко Л.В., Ганчерук Т.І.

У травні 1985 року проведено конкурс-огляд навчальних кабінетів, присвячений 40-річчю Перемоги радянського народу у Великій Вітчизняній війні. Вивчався педагогічний досвід щодо створення навчально-методичних комплексів з предметів, розроблення навчально-практичного матеріалу, складання і застосування карток машинного і без машинного програмованого опитування. Переможцями конкурсу-огляду стали завідувачі кабінетів Собко Л.В. (політична економія), Ганчерук Т.І. (бюджетний облік), Приходченко В.І. (бухгалтерський облік), Скібінська В.Б. (аналіз фінансово-господарської діяльності підприємств).

Відвідування занять показало, що на високому методичному і професійному рівні уроки з використанням проблемного навчання проводили викладачі Собко Л.В., Анісімова Н.М., Ганчерук Т.І., Снітко В.С., Скібінська В.Б., Макарова Л.Г., Лопатенко Л.М.

Неабиякий інтерес серед викладачів і учнів технікуму викликало відкрите заняття з фізичної культури (викладач Грищенко Л.К.). Урок проводився у вигляді Дня здоров’я у селищі Васищеве – одному з наймальовничіших куточків Харківщини. Шикування, конкурс стройової пісні, конкурс з ритмічної гімнастики, з окремих видів спорту, туризму – забезпечили на уроці загальну активність і масовість. Проте технікум, як і раніше, потребував спортивної зали, значно більшої площі, коштів на розвиток спортивних секцій.

Робота з підвищення фізичної культури молоді не припинялася навіть улітку під час канікул. З цією метою було створено табір праці й відпочинку, розрахований на 80 чол.

Під час чергування в гуртожитку викладачі проводили індивідуальні та колективні бесіди щодо методики роботи з підручниками і першоджерелами. Домашні завдання мали на меті конкретизувати і спрямувати самостійну роботу учнів. При гуртожитку була організована пересувна бібліотека.

Дисципліни суспільствознавчого циклу викладали Анісімова Н.М., Євтушенко А.Д., Єчина Л.В., Собко Л.В., Ташпікова Т.М., Кузьміна С.М.

Класні керівники разом з учнями своїх груп провели тематичний вечір «Вам, хто боронив свободу Вітчизни, наша пам’ять і щира подяка», під керівництвом завідуючої бібліотекою було організовано диспут «У житті завжди є місце подвигу».

Упродовж 1985 року учні ІІІ курсу проводили пошукову роботу під час проходження виробничої практики «Працівники фінансової системи – учасники Великої Вітчизняної війни», зустрічаючись з ветеранами війни.

Традиційними для технікуму стали виховні заходи в музеях міста, біля Меморіалу вічної слави, монумента Батьківщини-матері. Найбільше запам’яталась виховна година, присвячена 40-річчю Перемоги, організована класним керівником Фальченко Аллою Іванівною. Усіх вразив полум’яний виступ інспектора Держстраху Панфілової Алли Олексіївни, яка в травні 1945 року залишила свій підпис на рейхстагу в Берліні.

Значну роль у вихованні молоді відігравав очолюваний Собко Л.В. учнівський клуб «Глобус», учасники якого проводили цікаві зустрічі, тематичні вечори, конференції. При клубі діяли секції політичної культури молоді, інтернаціональної дружби, зв’язків з випускниками.

Трудове виховання було невід’ємною складовою навчального процесу. Учні тих років допомагали колгоспам і радгоспам у збиранні врожаю. З непідробним запалом і ентузіазмом молодь працювала на полях Слобожанщини. Традиційними для технікуму стали вечори трудової слави «Мій труд вливається у труд моєї республіки». Бійці сільгоспзагонів запрошували на свято учасників студентських інтерзагонів, які виступали з національними номерами художньої самодіяльності.

Педагогічний колектив технікуму власним прикладом намагався прищеплювати учням любов до обраної професії, розвивати в них економічне мислення. Постійно організовувались екскурсії до фінансових і страхових органів, де учні отримували перші уявлення про свою майбутню роботу, її значення для народного господарства країни, поглиблювали фахові знання. Навчальні кабінети спецдисциплін проводили конкурси на кращого знавця аналізу фінансово-господарської діяльності, бюджетного обліку, бухгалтерського обліку та інших предметів. За результатами виробничої практики проходили конференції із запрошенням практичних працівників. Зустрічі з випускниками технікуму, ветеранами праці фінансових і страхових органів, бюджетних установ сприяли усвідомленню важливості професії фінансиста.

У технікумі були організовані предметні гуртки. Приміром, члени гуртка «Аналіз фінансово-господарської діяльності» відвідували Харківське виробниче об’єднання «Оргтехніка» з метою вивчення питань організації виробництва. Члени гуртка, що діяв при кабінеті держдоходів і податків, вивчали робоче місце фінансиста в Червонозаводському райфінвідділі м. Харкова. Гурток «Державне страхування» організував екскурсію в Харківську сільську інспекцію Держстраху.

Члени гуртків надавали відчутну допомогу викладачам в оформленні навчально-практичних матеріалів, виготовленні наочності, стендів і виставок, доборі й систематизації матеріалів періодики

Контингент учнів технікуму переважно складався з дітей, які мешкали поза межами Харкова, тому надзвичайної ваги набувала індивідуальна робота кураторів навчальних груп у гуртожитку. Тут відбувалися виховні заходи морально-етичної тематики, публічні обговорення статей із молодіжних газет і журналів. Тематичні вечори, що проходили в гуртожитку, сприяли вихованню культури поведінки, взаємоповаги, колективізму, шанобливого ставлення до батьків і дорослих, любові до Батьківщини. Було організовано клуб за інтересами «Джоконда», який опікувався морально-етичними проблемами. Основними формами естетичного виховання молоді стали зустрічі з поетами і письменниками, відвідування художніх виставок, музеїв, театрів, що розвивали художні смаки учнів, уміння розуміти й цінувати прекрасне, бережливо ставитися до пам’яток культури.

Виховна робота проводилась у тісному зв’язку з правоохоронними органами (працівниками міліції, суду, прокуратури). Адже загальновідомою є істина, що політичний та економічний рівень розвитку будь-якої держави залежить від правової культури і свідомості її громадян. У бібліотеці технікуму постійно діяла виставка «Закон і ми».

З кожним роком технікум зміцнював свою навчально-матеріальну базу, покращувались житлово-побутові умови учнів. Крім будівлі навчального корпусу за адресою: пров. Плетньовський, 5, технікум мав упорядкований гуртожиток на 310 місць. У приміщенні технікуму розташовувалась їдальня на 80 посадкових місць, у гуртожитку – буфет на 40 місць. На кожному блоці в гуртожитку були обладнані кухні, забезпечені електроплитками, холодильниками, меблями. Усі учні, які потребували житло, забезпечувались місцями в гуртожитку. Комфортними були й умови проживання: 2–3 учні в кімнаті. Гуртожиток мав актову залу на 150 місць, спортивну площадку, кімнати самопідготовки, куточок політінформаторів, філію бібліотеки, куточок природи, спортивну кімнату для ігор у шахи і шашки, кімнату дозвілля (для в’язання, вишивки). Під час Всесоюзного галузевого конкурсу-огляду гуртожиток технікуму посів ІІІ місце, був нагороджений Почесною грамотою Міністерства фінансів СРСР і ВЦРПС та грошовою премією в сумі 500 руб.

Усі викладачі технікуму мали вищу освіту й високу професійну підготовку, підвищуючи ділову кваліфікацію шляхом навчання на факультетах підвищення кваліфікації при ВНЗ Радянського Союзу, проходження стажування у фінансових і страхових органах, на підприємствах, участі в роботі міських методичних об’єднань.

Викладачі Кочетова (Приходько) Н.І. і Макарова Л.Г. взяли участь у роботі наради-семінару при Міністерстві фінансів СРСР з питань обчислювальної техніки і статистики, пройшли практичну підготовку з основ інформатики при інформаційно-обчислювальному центрі Міністерства фінансів УРСР.

Педагогічний колектив приділяв увагу питанням удосконалення методики викладання, вивченню й організації обміну досвідом роботи, перебудови середньої спеціальної освіти в напрямку підвищення ефективності навчально-виховного процесу і якості підготовки фахівців для фінансової системи і бюджетних установ. У січні 1986 року на базі технікуму відбулася педагогічна конференція «Реформа школи в дії». Основну увагу доповідачі Собко Л.В., Скібінська В.Б., Жижера Л.П., Ганчерук Т.І., Воронов В.Ф. приділяли ролі розвивального навчання в активізації розумової діяльності учнів, зв’язкам навчання з життям, ефективним формам і методам контролю знань учнів, комп’ютеризації навчального процесу.

Для проходження виробничої практики в 1985/1986 навчальному році за технікумом було закріплено 42 районних і міських фінансових відділів і 16 інспекцій Держстраху в Харківській, Полтавській, Сумській, Чернігівській, Ворошиловградській областях. За погодженням з Донецьким облфінуправлінням було залучено 1 фінвідділ Донецької області. Виробнича практика згідно з рекомендаціями Міністерства фінансів УРСР була спрямована на активне залучення практикантів до виконання облікової, фінансово-економічної і контрольно-ревізійної роботи фінорганів, інспекцій держстраху.

Комісія суспільних дисциплін (голова Собко Л.В.) була провідною з питань організації використання ефективних методів навчання. Викладачі комісії відійшли від традиційних семінарських занять, що проходили у вигляді запитань-відповідей, і проводили їх як прес-конференції, диспути, політтурніри, уроки-конкурси, семінари з методами гри у вигляді бригадного підряду (викладач Собко Л.В.), захисту дипломних проектів, державних екзаменів (викладачі Собко Л.В., Ташпікова Т.М.).

Собко Лілія Володимирівна була нагороджена нагрудним знаком «За відмінні успіхи в середній спеціальній освіті» (наказ Міністерства освіти СРСР від 20 листопада 1986 року № 86/7).

Викладач аналізу фінансово-господарської діяльності Скібінська Віра Борисівна практичне заняття «Аналіз виконання валового доходу і прибутку торгових підприємств» провела у вигляді ділової гри. На занятті були використані практичні матеріали райпродторгів м. Харкова, матеріали перевірок магазинів міста, попередньо проведених учнями спільно з економістами фінорганів і самостійно. Учні визначили функціональні обов’язки працівників торгу і міськфінвідділу, аналізували конкретні документи, вирішували виробничі ситуації, робили висновки і розробляли пропозиції.

Викладач економіки Фальченко Алла Іванівна заняття з теми «Організація зарплати на промислових підприємствах» провела на заводі «Червоний Жовтень». Уроку передувала екскурсія заводом, у процесі якої учні ознайомилися з організацією виробництва, відвідали музей історії заводу, зустрілися з ветеранами праці. Урок було проведено із залученням працівників відділу праці і зарплати. Закріплення теми проведено шляхом аналізу виробничих ситуацій і розв’язуванням задач за показниками заводу на мікрокалькуляторах «МК–54». Такі заняття вирізнялися високою ефективністю навчання, глибоким засвоєнням знань.

1986 року в технікумі тривала робота зі створення комплексів методичного забезпечення занять на заочному відділенні, були розроблені навчально-методичні комплекси згідно з розподілом методичної роботи між технікумами Міністерства фінансів СРСР.

Викладачі Харківського фінансового технікуму значну увагу приділяли розвитку творчості серед учнів, яка мала пошуковий, дослідницький характер. Кращими визнані творчі роботи учнів – членів гуртків політекономії (керівник Собко Л.В.), державного страхування (керівник Лопатенко Л.М.), аналізу фінансово-господарської діяльності (керівник Скібінська В.Б.).

З 24 квітня 1986 року Ташпікова Т.М. – завідуюча денним відділенням (наказ №26-к), а з 1 вересня 1988 року знову повертається до безпосередньої викладацької діяльності.

У пам’яті викладачів і учнів залишилась виховна година в групі ІІІ курсу (класний керівник Лопатенко Л.М.) «Я голосую за мир», яка проходила у вигляді телемосту, де учні відповідали американській молоді на запитання: «Чому я голосую за мир?». Учні ділилися враженнями від поїздки на екскурсію в Хатинь поблизу Мінська, де вони побачили наслідки фашистського людиноненависництва. Під час виховної години звучали заклики до миру, вірші поетів і учнів (Литвин Наталі), пронизані любов’ю до Батьківщини.

Велика увага приділялась професійній підготовці учнів, формуванню у них навчальної і трудової дисципліни, відповідального ставлення до своїх обов’язків. Завідувачем денного відділення в період з 1988 по 1990 роки була Савілова Г.В.

При технікумі діяли гуртки художньої самодіяльності, зокрема хоровий, вокальний, які виступали з концертами і вечорами не лише в технікумі, а й брали участь у міському конкурсі «Студентська весна».

Традиційними для технікуму стали Дні здоров’я з виїздом учнівських груп і педагогічних працівників у селище Васищеве Харківської області. Різноманітні змагання і спортивні ігри сприяли формуванню почуття колективізму, згуртованості. Команди технікуму брали участь у спартакіадах міста й області. Колектив технікуму посів ІІ місце в комплексному заліку фінальних змагань ІІ спартакіади серед жіночих студентських гуртожитків на приз газети «Комсомольское знамя» і був нагороджений грамотою Харківської облради і ДСТ «Спартак».

Розвиток науки і техніки, впровадження досягнень науково-технічного прогресу виробництво, удосконалення механізмів господарювання і нові умови роботи підприємств і фінорганів вимагали оновлення комплексів методичного забезпечення уроків. Посилилась комп’ютеризація навчального процесу, було придбано 9 персональних комп’ютерів «Роботрон–1715», 60 одиниць обчислювальної техніки ЕКОМ МС 1103. Було вжито заходів для зміцнення матеріальної бази Донецького НКП.

4 січня 1988 року вийшов наказ Міністерства вищої і середньої спеціальної освіти СРСР «Про розширення прав керівників середніх спеціальних закладів освіти та органів їх управління», згідно з яким технікум отримав можливість затверджувати структуру і штатний розклад у межах виділеного фонду заробітної плати і посадових окладів. До складу педагогічної ради увійшли учні (25%), кандидатури яких було висунуто на профспілково-комсомольських зборах. Голів предметних комісій тепер можна було обирати на загальних зборах. Щорічно керівний склад (директор, заступники директора, завідувачі відділень) повинні були звітувати на загальних зборах колективу, педрадах або відкритих партійних зборах про виконання ними посадових обов’язків і громадських доручень.

Накопичений упродовж багатьох років позитивний досвід виховної роботи і проведення виховних заходів дозволив провести в листопаді 1988 року на базі технікуму Республіканський семінар-нараду «Удосконалення форм і методів виховної роботи в технікумах Міністерства фінансів УРСР».

За підсумками роботи Харківському технікуму в 1987/1988 навчальному році рішенням Колегії Міністерства фінансів СРСР педколективу було присуджено ІІ місце у Всесоюзному соціалістичному змаганні колективів фінансових і фінансово-економічних технікумів, що перебували у підпорядкуванні Мінфіну СРСР, і виділено премію в сумі 1140 руб. Частину премії (1 тис. руб.) було перераховано у фонд допомоги постраждалим від землетрусу у Вірменії.

Рішенням президії Харківського обкому профспілок працівників держустанов гуртожиток Харківського фінансового технікуму визнаний переможцем і отримав звання «Гуртожиток зразкового побуту».

Високого рівня досягла якість успішності учнів: на денному відділенні – 65,4%, на заочному – 24%. Дипломи з відзнакою на денному відділенні отримали 14,2%, на заочному – 5.5% учнів.

Викладачі технікуму постійно удосконалювали комплекси методичного забезпечення занять, стежили за всіма змінами, які відбувалися в законодавстві, інструктивних матеріалах, практичній роботі фінансових і страхових органів, бюджетних установ, підприємств різних галузей народного господарства. Інновації, що відбувалися в методиці проведення уроків, сприяли розвитку творчості учнів. Викладач економіки Макарова Л.Г. відкрите практичне заняття з теми «Розрахунок показників фінансового плану торгового підприємства» з елементами ділової гри провела у вигляді науково-практичної конференції. У ході заняття викладач доручила учням самостійно провести актуалізацію опорних знань, під керівництвом учня-консультанта група складала розрахунки й перевіряла їх за допомогою графопроектора «Лектор–2000».

19 творчих робіт науково-пошукового змісту було направлено на обласний конкурс-огляд творчості учнів середніх спеціальних навчальних закладів. Серед конкурсних робіт суспільно-політичної тематики одна робота була відзначена Дипломом І ступеня Обкому комсомолу і дві роботи (в т.ч. одна робота студентки-заочниці) – дипломами за ІІІ місце.

Проводилась робота з комп’ютеризації навчального процесу. Навчання учнів здійснювалося з використанням комп’ютерної техніки Харківського інженерно-економічного інституту та мікрокалькуляторів МК–54, наявних у технікумі. Викладач предмета «Основи інформатики та обчислювальної техніки» Воронов В.Ф. надавав допомогу викладачам спецдисциплін у розробленні 20 пакетів прикладних програм. Було організовано роботу гуртків з використанням персональних комп’ютерів «Роботрон–1714».

Педагогічний колектив і громадські організації технікуму постійну увагу приділяли питанням дозвілля учнів, індивідуальній роботі з ними. З цією метою було організовано в гуртожитку клуби за інтересами «Господарочка», «Клуб вихідного дня», шахово-шашечний, спортивні секції аеробіки, настільного тенісу, волейболу, легкої атлетики.

З 19 лютого 1988 року спортивно-масову роботу в технікумі очолив викладач фізичного виховання Колесніков Микола Миколайович, він також очолював учнівський сільгоспзагон.

У 1988/1989 навчальному році спортсмени технікуму взяли участь у спартакіаді Всесоюзної добровільної федерації спортивних товариств (ВДФСТ) профспілок серед технікумів області та району з6 видів спорту. Команда технікуму посіла ІІ місце у першості Червонозаводського району з шахів, а фізкультурний колектив виборов ІІІ місце серед студентів і учнівської молоді Харківської області.

1988–1989 роки – складний період розвитку не тільки системи освіти, а й суспільства в цілому. Процеси перебудови торкнулися політичного устрою, відбулася докорінна зміна попередніх методів управління економікою. З метою наближення теорії предметів до практики господарської реформи, наближення навчання до майбутньої роботи посилюються зв’язки з підприємствами, фінвідділами, інспекціями держстраху, централізованими бухгалтеріями бюджетних установ. Демократизація і гласність навчально-виховного процесу вимагали посилення індивідуальної роботи з учнями.

Уроки на робочих місцях проводили викладачі аналізу фінансово-господарської діяльності Скібінська В.Б. і Кочетова (Приходько) Н.І., економіки Макарова Л.Г. і Фальченко А.І., податків Пирогов О.П., держбюджету Наркізова Т.М., держдоходів Кулькова Г.П., фінансів і кредиту Чаюк (Шибалкіна) В.М., аналізу виконання кошторисів Савілова Г.В., держстраху Лопатенко Л.М., Жижера Л.П.

Усього в 1988/1989 навчальному році безпосередньо у фінансових і страхових органах, на підприємствах і в організаціях було проведено 128 занять.

Керуючись наказом Міністерства фінансів СРСР від 24 червня 1988 року №100 для проведення навчальних занять з окремих предметів залучали кваліфікованих спеціалістів фінансових і страхових органів. Так, для проведення уроків з бюджетного обліку залучали начальника бюджетної інспекції Червонозаводського РФВ м. Харкова Чиненову Л.І., аналізу фінансово-господарської діяльності старшого ревізора цієї ж установи Нікуліну Н., обліку і звітності по держстраху – головного бухгалтера інспекції держстраху Московського району м. Харкова Добродуш Т.М. Усього було проведено 42 уроки.

У зв’язку з переходом з 1989 року на нові навчальні плани особлива увага приділялася вивченню і поглибленню міжпредметних зв’язків, подальшому впровадженню у навчальний процес прогресивних форм і методів навчання, розвитку учнівського самоврядування. Однією з нових форм активізації творчих здібностей учнів стали бесіди «за круглим столом», які широко використовували викладачі предметної комісії суспільних дисциплін (голова Собко Л.В.).

Підвищилась якісна успішність на денному і заочному відділеннях і відповідно склала 73% і 24,5%. Завідуючою заочним відділенням з 29 травня 1989 року було призначено Шматову Тетяну Михайлівну (наказ №43-к), яка впродовж багатьох років забезпечувала якісну підготовку фахівців (завідувач заочного факультету 29.05.1989 року – 13.10.2005 року, в.о. декана заочного факультету 13.10.2005 року – 26.08.2006 року).

Проте не меншої уваги потребувала виховна робота з молоддю. Досвідчений викладач і класний керівник Макарова Л.Г підготувала і провела комплексну виховну годину «Харків – гордість моя». Цьому заходу передувала велика підготовча робота. Учні здійснили екскурсію містом, багато дізналися з історії Харкова, його вулиць і майданів. Також було оформлено виставку, присвячену творчості Іллі Юхимовича Рєпіна, та композицію квітів.

Згуртованості колективу технікуму сприяло відкриття клубу «Здоров’я», який об’єднав викладачів, співробітників і учнів.

Нове економічне і політичне мислення потребувало ломки уявлень, стереотипів і догм. Робота викладацького складу була спрямована на формування в учнів нових підходів до оцінювання економічних процесів і явищ, проблем власності, розмаїття її форм, кооперативного руху, орендних відносин, інноваційних процесів в аграрному секторі, фінансового стану економіки і заходів щодо його оздоровлення, посилення соціальної орієнтації нашої економічної політики, ідеологізації міждержавних відносин.

Однією з вимог до фахівців з економіки і фінансів стало знання ними юриспруденції, володіння правовою культурою. Викладач права Кануннікова О.Р. під час своїх уроків порушувала питання господарської і фінансової відповідальності, вимогливо ставилася до оволодіння учнями основ трудового законодавства. У навчальних групах відбувалися конкурси правових знань, проводились заняття в залі суду.

Незаперечною є істина, що суспільний добробут неможливий без вільного і всебічного розвитку особистості, здатної пізнати себе і навколишній світ та реалізувати власні здібності й уміння на користь людям. Тому перебудова всіх сфер суспільного життя була немислима без перебудови самої особистості, її ставлення до ідейного, духовного, морального потенціалу людства.

Загальнолюдські цінності опинилися в колі питань, які порушувалися під час проведення виховних заходів. Проблемам збереження миру й охорони довкілля була присвячена виховна година «Завжди залишаючись джерелом життя» (класний керівник Лопатенко Л.М.), проведена в Музеї Води. Проблеми інтернаціонального виховання обговорювали на засіданнях молодіжного клубу (керівник Кануннікова О.Р.). Учні технікуму з екскурсіями відвідали Мінськ, Москву, Ленінград, Спаське-Лутовіново тощо.

Проблеми самоврядування у закладах освіти набули значної ваги. Впровадження учнівського і студентського самоврядування у 90-х роках ХХ століття стало конкретною реалізацією громадянських прав молоді, формування в них почуття відповідальності, вміння розв’язувати соціальні, економічні та культурно-освітні питання. Водночас самоврядування стало дієвою формою самовиховання учнів. Так, учні входили до складу педагогічної ради технікуму, були членами стипендіальної комісії, обирали з числа учнів групи класного керівника строком на один тиждень, шляхом анкетування вивчали громадську думку як серед учнів, так і педагогічного колективу. Мали місце зустрічі адміністрації з активами груп. У ході яких представники навчальних груп висловлювали керівництву низку пропозицій щодо поліпшення якості певних заходів, що проводились у технікумі.

Другий рік поспіль у технікумі практикувалась виборність керівного складу. Шляхом таємного голосування були проведені вибори заступника директора з навчальної роботи і завідувача заочного відділення.

В умовах розвитку ринкових відносин підвищились вимоги до підготовки фахівців з економіки та фінансів. Суспільство потребувало спеціалістів з якісно іншим рівнем професіоналізму, компетентності, творчої ініціативи, розвиненими моральними якостями, загальної культури.

1990 року директором технікуму було призначено Снітко Валентину Семенівну (наказ МФ Української СРСР від 12 липня 1990 року №124-Л), яка до цього працювала на посаді заступника директора з навчальної роботи і зарекомендувала себе як досвідчений і вимогливий керівник.

Цього ж року заступником директора з навчальної роботи було призначено Макарову Л.Г. (наказ від 13 серпня 1990 року №55-к). Її досвід педагогічної роботи дозволив упроваджувати в навчальний процес сучасні методи навчання і виховання молоді, допомагати колегам.

Якість підготовки фахівців у будь-який час залежить, передусім, від професійної і педагогічної майстерності викладачів. Організація роботи з підвищення кваліфікації в технікумі регулювалася наказом Міністерства фінансів УРСР від 18 грудня 1990 року №73 «Про організацію професійно-економічного навчання і перепідготовки кадрів у 1991 р.».

З метою забезпечення безперервного підвищення кваліфікації викладачів і керівних працівників застосовуються різні види навчання: підвищення кваліфікації на базі Всесоюзного міжгалузевого інституту підвищення кваліфікації фінансово-банківських працівників (Москва), на ФПК при Ленінградському фінансовому інституті, Московському обчислювальному центрі, у фінансових і страхових органах, шляхом участі у семінарах, які проводили облфінуправління, управління держстраху, Мінфін СРСР та УРСР.

Адміністрація і профспілкова організація технікуму постійно піклувалися про покращення умов праці, побуту і відпочинку учнів та викладачів. Для учнів було організоване дієтичне харчування (усього виділено 71 путівку). З метою оздоровлення викладачів, співробітників технікуму та їхніх дітей було виділено санаторно-курортні путівки і путівки у табори відпочинку. Учні ІІІ курсу за високі успіхи у навчанні були нагороджені обкомом комсомолу туристичними путівками «Круїз Чорним морем».

Технікум постійно підтримував зв’язки з випускниками і проводив аналіз якості підготовки молодих спеціалістів. З цією метою в облфінуправління, управління Держстраху і бухгалтерії бюджетних організацій направляли анкети, які містили комплекс питань, що характеризували рівень теоретичної і практичної підготовки випускників. Загалом відгуки були схвальними.

1990/1991 року педагогічний колектив працював над упровадженням та вдосконаленням розвиваючого навчання, активних його форм, поліпшенням практичної підготовки. Ці питання обговорювалися на засіданнях циклових комісій, педагогічних рад.

Широко використовували різноманітні форми і методи активізації пізнавальної діяльності учнів викладачі Собко Л.В., Ташпікова Т.М., Лопатенко Л.М., Скибінська В.Б., Кочетова (Приходько) Н.І., Наркізова Т.М.

Відбувається удосконалення навчального процесу шляхом упровадження найновіших досягнень науки і техніки. В цей період на посаді інженера програміста працювала Ковтунова Г.Ф., яка згодом працювала викладачем дисципліни «Економічна інформатика і комп’ютерна техніка».

З метою підвищення практичної підготовки учнів проводились уроки на робочих місцях (236 год.) із залученням практичних працівників (26 год.). Практичних працівників запрошували на засідання предметних гуртків, конференції, тематичні вечори. Були організовані екскурсії на базові підприємства.

Викладач Наркізова Т.М. систематично працювала над удосконаленням методики проведення практичних занять, навчальної практики. Власні міркування вона відобразила в методичці «З досвіду проведення практичних занять з предмета «Державний бюджет», яка була представлена на республіканському конкурсі-огляді передового досвіду і рекомендована до участі в ІІ Всесоюзному огляді передового досвіду роботи.

У поточному навчальному році на базі технікуму було проведено навчально-методичну конференцію «Досвід роботи викладачів щодо поліпшення практичної роботи учнів».

Значну роль у практичній підготовці учнів відігравала виробнича практика. 1990/1991 навчального року виробничу практику проходили 145 учнів за спеціалізація ми «Державні доходи», «Податки з населення», «Бюджетний облік», «Державне страхування». Переважна частина баз практики знаходилася в Харківській, Сумській, Полтавській, Чернігівській, Луганській, Донецькій областях. Покращення практичного спрямування навчання потребувало розв’язання таких питань: підвищення матеріальної зацікавленості безпосередніх керівників практики, забезпечення практичних занять бланковим матеріалом у достатній кількості, інтегрування технікуму з органами фінансової системи.

Викладачем спецдисциплін у цей період працювала Мальцева Л.П., яка отримала вищу освіту в Московському фінансовому інституті й упродовж багатьох років працювала на посаді головного бухгалтера різних підприємств і організацій Харкова.

Головним бухгалтером технікуму впродовж 1983-1992 років була випускниця нашого навчального закладу Дяченко Н.В., пізніше вона працювала на посаді викладача облікових дисциплін.

З 1991 по 1992 обов’язки головного бухгалтера технікуму виконувала Терещенко (Шило) Л.В., яка згодом. працювала викладачем дисциплін «Фінанси і кредит», «Облік і виконання кошторисів доходів і видатків бюджетних установ».

Завідуюча денним відділенням Пилипенко Марина Костянтинівна, яка перебувала на цій посаді з 23 березня 1992 року по 14 липня 1993 року забезпечувала належне керівництво навчальною діяльністю студентів технікуму.

У зв’язку з проведенням в Україні економічних реформ, розвитком підприємництва, становленням малого бізнесу, кооперативних, орендних і акціонерних підприємств, переходом державного сектора на ринкові засади господарювання активізувалася діяльність податкової служби. Починаючи з 1993 року Харківський фінансовий технікум здійснював підготовку фахівців не лише для фінансової системи, а й для податкових адміністрацій України на рівні бакалаврів за спеціальністю «Фінанси», а також молодших спеціалістів з економіки.

З метою забезпечення випускникам можливості отримати повну вищу освіту, Харківський фінансовий технікум перший в Україні розпочав роботу над створенням навчальних комплексів «Технікум–ВНЗ». Було затверджено положення про навчальний комплекс з Харківським державним університетом ім. М.Горького, розроблялося аналогічне положення з Харківським інженерно-економічним інститутом.

Було укладено договори з фінансовими, податковими і страховими органами «Про спільну роботу щодо удосконалення відбору, підготовки і розподілу молодих фахівців» терміном на 1991–1995 роки Харківської, Луганської, Чернігівської, Полтавської, Сумської і Донецької областей.

У поточному навчальному році зроблено капітальний ремонт гуртожитку. Учні з екскурсіями відвідали міста Київ і Мукачеве.

Високий рівень навчальної та методичної роботи в технікумі, який забезпечував сучасну економічну підготовку фахівців, дозволив у 1993 році Колегії Міністерства освіти затвердити рішення міжвідомчої акредитаційної комісії від 29 вересня 1993 року (протокол №17/1) про внесення Харківського фінансового технікуму до Державного реєстру навчальних закладів України та надав ліцензію на право здійснення навчальної діяльності за ІІ рівнем акредитації.

Нові демократичні засади впроваджувалися в суспільно-політичне й економічне життя України, країна стояла на порозі незалежності. Саме в цей час Харківський фінансовий технікум піднімається на новий щабель розвитку.

Отримай
Новини